05.07.2018

Що потрібно знати про медичну реформу?

Міністерство охорони здоров’я України оприлюднило покрокову інструкцію підписання декларації з лікарем. Алгоритм вибору лікаря та підписання декларацій прописаний в документі «Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу». Офіційно укладання договору із сімейним лікарем розпочалося з 1 квітня та триватиме приблизно до 1 липня.

 Зверніться у медзаклад, де працює терапевт, педіатр чи сімейний лікар, з яким ви хочете підписати декларацію. З собою потрібно мати паспорт податковий номер і мобільний телефон. Якщо ви підписуєте декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для дитини,потрібно взяти також  свідоцтво про народження дитини.

 Заклад, у якому працює обраний вами лікар має бути обов’язково підключеним до системи «Електронне здоров’я». Дану інформацію можна уточнити самостійно на сайті : https://portal.ehealth.gov.ua/divisions.html#/ або в  реєстратурі чи у лікаря.

  1. Ваші дані та контактний телефон внесуть у систему «Електронне здоров’я». Ці дані 

вносить уповноважена особа  медичного закладу. Щоб пересвідчитися, що декларацію підписує реальна людина  введено підтвердження за допомогою СМС-коду,який надходить на номер Вашого мобільного телефону. Після введення даних пацієнт отримує СМС з кодом на вказаний номер телефону, який уповноважена особа медзакладу вводить у систему «Електронне здоров‘я» для підтвердження. Якщо у вас немає мобільного - для підтвердження уповноважена особа медзакладу сфотографує чи відсканує оригінали ваших документів, щоб долучити їх до декларації в електронній системі.

  1.  Уповноважена особа медзакладу роздруковує із системи «Електронне здоров‘я» примірник декларації для перевірки. Вам необхідно уважно перевірити усі свої дані, у разі виявлення помилки –повідомте про це уповноважену особу медзакладу. Якщо все правильно , роздруковується ще один примірник декларації. Обидва примірники декларації мають бути ідентичними без помилок.
  2.  Пацієнт підписує два примірники декларації. Один із примірників залишається у Вас, а  інший – в медичному закладі.
  3. Уповноважена особа медичного закладу накладає електронний цифровий підпис на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров‘я».

Таким чином Ви офіційно задекларували вибір свого лікаря.

 Однак ,  у будь-який момент Ви можете укласти , декларацію ї з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем.Зміни автоматично будуть зафіксовані у системі.

Після обрання лікаря пацієнт має самостійно забрати медкартку із реєстратури, де обслуговувався раніше, та принести її новому лікарю.

Міністерством охорони здоров’я рекомендований ліміт пацієнтів, які мав би набирати лікар. Зокрема, для педіатрів - це 900 осіб,  а для сімейних лікарів – 1800, а для терапевтів – 2000. Коли лікар має набрану таку кількість декларацій, то має  право відмовити іншим.

 У разі ,якщо  ваш лікар знаходиться не за місцем Вашого проживання  Ви маєте можливість сконтактуватися із своїм лікарем, який проконсультує як діяти.  Щодо випадків, які потребують негайної меддопомоги, то звернутися можна у будь-який заклад. Адже ургентна служба, як і екстрена, працюватиме скрізь, як і раніше.  Ні швидка, ані жодна лікарня відмовити вам не може.

 Отримати консультацію з правових питань можна в Миколаївському бюро правової допомоги ,що працює за адресою: вул..Незалежності,71 смт Миколаївка Одеська область, телефон ( 04857) 2 – 20-00

Цілодобово функціонує єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги – 0800213103. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні.